Dödsstraff

Såg filmen "The life of David Gale" i söndags och blev påmind om något jag brinner starkt för. Dödstraff. Sen slötittade jag lite på "Bullshit" på tv6 för nån dag sen och då handlade det också om dödstraffet i USA. Det var en kille som  var för dödstraffet som sa "Det har uppskattats att det avrättas ca 25-40 oskyldiga, enligt min uppfattning rör det sig mer om ca 20-25" Men hallå? Ska det ens vara ok att det avrättas oskyldiga och finns en felmarginal när det rör sig om folks liv? 20-25 st är 20-25 för mycket! Sen hörde jag kanske det sämsta argumentet jag hört: " USA är ett land med extraordinära friheter, då krävs det att vi har extraordinära straff" Jag önskar att dessa människor inte bara såg allt i svart eller vitt och tog sig tid att tänka till lite. Blir så arg.


Kommentarer
Postat av: Malin

Detta har du intresserat dig för väldigt länge tycker jag mig minnas, men ett bra inlägg. You are so right.
För övrigt kissade loka på gruset direkt utanför er hon kunde inte hålla sig haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback